Hemma spa

Hej. Jag fick för mig att jag ville ha ett hemma spa så tog fram mina saker :). Började med att olja in mina fötter med olivolja och sedan ett par plastpåsar över. Sedan tvättade jag håret och hade inpaktning ich såklart en plastpåse på huvudet för att de ska ge bättre effekt. Sedan va de dags för naglarna! tog bort mitt gammla nagellack och doppade sedan mina naglar i ett varmt vattenbad. De gör att nagelbanden mjukasupp så dom kan fixas till lite sedan var de dags med olja även på naglarna eftersom dom torkar ut så himla mycket av acceton. Sedan på med nagellack blev ett skimmerrosa lack denna gång :). Snart ska jag även ta hand om min hud i ansiktet. ska ta ett ångbad. Man kokar en kastrull vatten sedan stoppar du huvudet ungefär 10 cm över vattnt med en handuk över huvudet och kastrullenman kan även ha några eukalyptus droppar i som hjälper porerna att öppna sig och rengör vilket menas att finnar går bort. Går att köpa på hälsokost butiker. Snart är mitt spa fullföljt ! :)
Ska snart åka på träning. hörs senare. Ha en bra dag !
puss och kram och nyp i stjärten ! / simone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0