Skönhetsideal

Min dag idag har varit piss och jag måste bara säga att jag är så sjukt trött på allt just nu, speciellt på de skönhetsideal som finns idag. Hur många tjejer lider inte egentligen pga att man måste vara perfekt. Det känns som allt fler får ätstörningar, börjar skära sig och har sänkt självförtroende. Är det verkligen så att man ska behöva vara trådsmal och ha stora bröst för att bli accepterad? Kan man inte gå osminkad utan att få kränkande kommentarer? Och när ska människor egentligen börja se skönheten som finns bakom några extra kilon och ett par för små bröst? Jag syftar framför allt på killar, killar som har någon sorts konstig kvinnosyn. Människor är inte mindre värda för att de inte ser ut som modeller med skit snygga kroppar. Jag har inte speciellt snygg kropp, men det är inget jag kan göra något åt. Eller visst, jag skulle kunna gå ner några kilo, men till vilken nytta? För att killar ska acceptera mig? Det är inte värt det. Jag vill att människor ska acceptera mig för den jag är utan att jag behöver svälta mig själv. Eller operera mig för den delen. Fick en kommentar idag av en kille som påpekade att jag såg ut som en man, dels pga mina bröst och dels pga att jag tydligen inte noppade mina ögonbryn tillräckligt för de ska ju se ut som streck numera och vara snudd på obefintliga. Om den här killen bara hade påpekat detta en gång hade jag inte brytt mig, jag bryr mig egentligen inte nu heller, men grejjen är att om en människa påpekar samma sak, samma kränkade kommentarer i flera år sätter det sig på hjärnan oavett om man vill eller inte. Plus att jag har så himla mycket just nu, så bara en liten fjuttig kommentar fick allt att rinna över vilket ledde till att tårarna började rinna och jag fick ett utbrott på den här killen. Och en sak som fick mig att reagera var när min kompis skällde ut honom och han sa: "Men hon tar ju inte åt sig. Det är ju inte så att hon kommer springa ut härifrån gråtandes". Så fel han hade. Bara för att jag inte gråter i vanliga fall och bara för att jag är stark i vanliga fall betyder det inte att jag inte har mina perioder då jag mår dåligt och det betyder definitivt inte att det är okej att kränka mig! Vet inte ens vart jag vill komma med det här, ville nog bara få ut mig det. Och till alla tjejer: Stå på er!




// Claudia

Kommentarer
Postat av: Hannii

Du e perfekt som du e Claudia! Låt ingen dum kille få dig att tro ngt annat! Han e bara idiotisk!!



Jag har inte heller några stora bröst tex å visst dt kanske inte e så kul men vad ska vi göra liksom ?! En dag e dt vår tur tihih :P :D

Cheer up! Jag gillar dig för den du är iallafall, och det är jag helt säker på att jag inte är ensam om! <3



2008-11-21 @ 19:22:56
Postat av: Claudia

Tack Hanna :) Du är bäst <3

2008-11-21 @ 19:36:56
Postat av: angelica<3

claaaudia, du är så fin som du är! bry dig inte! <3

2008-11-22 @ 17:37:23
Postat av: Claudia

Tack Angelica. Jag försöker! ;) <3

2008-11-22 @ 18:07:31
Postat av: Anonym

Du är fin som du är, låt ingen

kille trampa på ditt hjärta.

Du är värd så mycket mer ..

2008-11-25 @ 18:41:10
URL: http://emszans.blogg.se/
Postat av: Claudia

Tack Emilia (a)

2008-11-25 @ 19:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0