Hårtips

Heej.

Sitter och pluggar lite och har tråkigt så tänkte lägga upp lite hårtips.

1. Hårtvätt:
- Tvätta håret så sällan du kan och använd shampoo och balsam som är anpassat för just din hårtyp. Jag använder Niveas Intensive repair och jag tvättar håret tre gånger i veckan, men tar balsam varje dag. Det rekomenderas dock inte till er som lätt får fett hår.

2. Inpackning och leave in serum:
- Har du slitet hår, gör en inpackning en till två gånger i veckan. Sätt på en plastpåse eller handduk över för bästa effekt. Hårinpackningar tar tyvärr inte bort de klyvna topparna, men det gör att håret iallafall ser mindre slitet ut. Du kan även efter varje dusch applicera ett leave in serum i topparna. Funkar jättebra på slitet hår. Även här använder jag nivea serien.


3. Värmeskydd:
- Jag som de flesta andra använder olika typer av värmeverktyg. Jag fönar och plattar håret ganska ofta, eller nu gör jag det mindre eftersom mitt hår blir så himla slitet. Men för att minska slitaget, införskaffa en bra värmespray. Jag har inte hittat någon som jag tycker är riktigt bra än, men det finns säkert massvis. 

4. Blött hår:
- Man ska aldrig gå och lägga sig med blött hår. Dels för att håret är mycket skörare när det är blött och slits däför enormt och dels för att man lätt får svaminfektion/mjäll i hårbotten. Det sliter nästan mer på håret att gå och lägga sig med blött hår än att föna det innan man går och lägger sig.

5. Glansigt hår:
- Vill man ha glansigare hår kan man testa att, efter man har tvättat håret, skölja det med kallvatten eftersom hårstråna då sluter sig. Man kan också ta glansdroppar till hjälp. Applicera dropparna i längderna och topparna, men var försiktig så att det inte kommer för mycket eller i hårbotten då håret kan se väldigt fett ut. Vill man ha glansigt hår ska man också äta mat som innehåller olja, t ex fisk.

6. Hårkontroll:
- Jag äter något som heter hårkontroll. Det är tabletter som man tar morgon och kväll och de är till för att ge näring till hår och naglar, så de blir starkare. Bra för de med tunt och skört hår. Man måste dock ta tabletterna ganska länge innan man märker något resultat.

Nej, nu måste jag fortsätta plugga. Hörs.

//Claudia

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill ni få flera tusen besökare?

Klicka då in er här; http://www.viraltrafik.se/?Marwas

Det är lätt och helt gratis!

2009-02-10 @ 20:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0