Hur långt får det gå egentligen ?

Jag tycker det är helt sjukt hur dagens samhälle ser ut idag, Aneroxia ökar enormt mycket bland unga tjejer! Det är åtta av mina vänner som haft aneroxia, och det är sjukt att de ska vara så! , om jag känner åtta personer som har haft kraftig aneroxia så tänk då på hur många fler som har det! Jag kan inte förstå hur folk kan tillåta det gå så långt? hur dagens samhälle kan påverka dagens ungdomar så mycket? Det är verkligen sjukt när man ser modeller smala som tändstickor, det är inte ens snyggt och framförallt det är farligt!, det är dödligt! När jag va sju år gammal så gick våra tränare och pratade med var och en av oss gymnaster om våran vikt och kropp, det var nästan alla som fick höra att dom skulle gå ner i vikt, sju år gamla små barn som ska gå ner i vikt ? hör ni inte hur sjukt det låter, och då menar jag inte överviktiga sjuåriga barn utan sjuåringar som redan var grymt smala! Jag tycker inte att det är acceptabelt att säga något sånnt! Jag tror mycket handlar om bland annat alla supermodeller som måste vara skit smala för att kunna vara modell men sen också alla killar, så fort en kille säger till en tjej att hon är tjock är jag 99% helt säker på att alla tjejer tar åt sig och börjar banta! jag känner så grymt många som har eller haft ätstörningar och åtta av dom har varit allvarligt, några har till och med legat inne på sjukhus för det vart dödligt smala. Jag förstår inte grejen med att kalla någon tjock ? visst samhället går väl framåt och killar börjar väll inse mer och mer att tjejer inte är tjocka och vad en sånn dum komentar kan leda till! men de finns ju fortfarande idioter kvar som tycker det är ballt att säga till en tjej att hon är tjock, de är det verkligen inte och fy fan jag blir så himla arg över sånnt !! De jag vill få fram är tjejer ta inte åt er, killar gillar tjejer som är lite hulliga och inte supersmala och om ni någon gång får höra att ni är tjocka spotta honom i ansikten och säg att ni inte bryr er om hans åsikt ! skit i det, du är fin! jag tror inte någon vill se ut som tjejerna på bilderna! Så stå på er och bry er inte ett piss om vad andra tycker !

En bild på claudia som sjuåring då hon va en av dom som fick höra av tränarna att hon skulle banta! Jag ser inte fett någonstans på denna kropp, så säg mig hur tänker dom människorna som sa att hon skulle gå ner i vikt ?



Här är våran grupp när vi var sju år gamla, då vi alla fick höra att vi skulle gå ner i vikt








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0